Lorenzo vertelt over wat er allemaal komt kijken bij het creëren van Paaspop Festival

Lorenzo vertelt over wat er allemaal komt kijken bij het creëren van Paaspop Festival

Een exclusief interview met de projectleider van Paaspop

Lorenzo is pas 28 jaar jong, maar werkt al negen jaar voor Paaspop. Hij heeft jarenlang de marketing verzorgd, en is nu intern de projectleider van het festival. Daarin is hij vooral de vraagbaak tijdens de voorbereidende periode.

“We zijn al bezig met een volgende Paaspop editie, voordat de huidige editie is afgelopen.”
 

Meestal starten de voorbereidingen voor het jaar daarop al tijdens het festival, en sommige dingen zelfs al voorafgaande aan het festival van het jaar ervoor. We beginnen altijd met goed om ons heen te kijken en te luisteren op Paaspop zelf: wat ging er goed en wat ging er niet goed? Welke artiesten vielen in de smaak bij het publiek, en welke artiesten vielen tegen? Daarna zijn we veelal bezig met brainstormen en de juiste partijen bij elkaar brengen.
 

Een exclusief interview met de projectleider van Paaspop

“Paaspop is echt ons paradepaardje.”

Wist je dat Paaspop georganiseerd wordt door de Event Warehouse en haar zusterbedrijven? Daarvoor werken zo’n 14 fulltimers, en samen organiseren we héél veel evenementen (wel 120 op jaarbasis), maar Paaspop is wel echt ons paradepaardje hoor. Daaromheen hebben we veel bedrijven die Paaspop als doorlopend project hebben, en wij dus altijd kunnen bellen. Of bijvoorbeeld onze programmacommissie, die het hele jaar voor Paaspop bezig is. We hebben 16 podia, en ieder podium heeft zijn eigen programmeurs. 


Naast het vaste team hebben we ook enorm veel externe bedrijven die betrokken zijn bij het creëren van het festival. Dat zijn er helaas echt te veel om op te noemen. De productieafdeling bijvoorbeeld werkt al met 30 toeleveranciers. De marketingafdeling heeft een vaste club van 5 videografen die op speed dial staan. Artisthandeling bestaat uit drie personen, zij sturen weer een club van 15 personen aan. Ga zo maar door! Kortom: het is ontzettend veel, maar we doen wel echt ons best om de lat op alle gebieden zo hoog mogelijk te leggen.

Lees hieronder verder.

<strong>&ldquo;Paaspop is echt ons paradepaardje.&rdquo;</strong>

“Hatebreed die de zondag afsluit: de tent zou nog te klein zijn.”

Wat is het mooi weer he? De opbouwweken zijn voor ons de mooiste weken van het jaar, en dan vooral met weer zoals dit. Iedereen werkt keihard, maar wel met veel plezier en humor. ’s Avonds eten we met zijn allen in de crew catering. Directie, vrijwilligers en crew members: het zit allemaal door elkaar heen, met elkaar te kletsen. Ik had ook echt zin in de extra lange DJ-set van Paul Kalkbrenner. En de Jack Daniel’s zou dit jaar een verdieping erop krijgen inclusief balkon. Hatebreed zou daar op zondag afsluiten: ik weet zeker dat de tent alsnog te klein zou zijn. Jammer dat we het moeten missen, maar volgend jaar maken we het dubbel en dwars goed.

 

Naast de nieuwe Jack Daniel’s keek ik ook weer onwijs uit naar de Thunderbolt. Dat is zo’n authentieke tent waar bier uit de fles wordt gedronken. Bart Thunder runt die area, en dat is fantastisch. Join Us mag ook niet vergeten worden: mensen bedenken de gekste concepten en dat staat daar dan in levenden lijve. Tof hoor. Qua muziekprogramma ben ik fan van de Roxy. Deze tent is precies groot genoeg, en het programma heeft veel diepgang. Veel toffe optredens verzekerd.

“#saveyourticket”

We hebben met de annulering van Paaspop 2020 een extra jaar voorbereidingstijd, en we gaan dan ook echt niet achteroverleunen. We hebben genoeg plannen die we dit jaar nét niet konden uitvoeren. Die zetten we gewoon door naar 2021. Wij balen als organisatie echt net zo hard als het publiek, maar laten we met zijn allen uitkijken naar volgend jaar. Stay healthy, stay inside en bewaar je ticket voor volgend jaar. We maken er dan de allermooiste Paaspop editie ooit van! 

#saveyourticket

<strong>&ldquo;#saveyourticket&rdquo;</strong>

KEER TERUG NAAR PAASPOP.NL

KEER TERUG NAAR PAASPOP.NL